EDUCACIÓ EN VALORS

26 MAIG 2020

Bon dia estimades i estimats alumnes

Aquesta setmana parlarem de: ESTIMAR-SE, CUIDAR-SE I TENIR CURA DELS ALTRES.
Heu de llegir la informació, visualitzar els vídeos i contestar unes preguntes que hi ha al final del tercer apartat. (OBLIGATORI)

Quan es veiem aquest dijous comentarem les vostres respostes, els vídeos,...Per tant NO heu d'enviar la feina per mail.


CLIQUEU PER ACCEDIR A LA INFORMACIÓ.




12 MAIG 2020


Ens agradaria que quan ens veiem el dijous podem parlar de la RESILIÈNCIA.

La resiliència psicològica és la capacitat que té una persona per a resistir i afrontar situacions traumàtiques per tal de "tornar" al nostre estat estàndard, a més també és l'aptitud de reaccionar positivament malgrat les dificultats. Està demostrat que la resiliència d'una persona és major quan compta amb almenys una bona relació afectiva amb una persona. Quan un subjecte es comporta de manera resilient, pot recuperar-se després d'una vivència traumàtica i fins i tot pot sortir-ne enfortit. La resiliència no és una qualitat innata sinó que aquesta és un conjunt de conductes, accions i pensaments.

I per parlar d'aquest concepte us posem VARIES ACTIVITATS.

1a ACTIVITAT: LLEGIR UN CONTE DE JORGE BUCAY

2a ACTIVITAT: LLEGIR LES PREGUNTES I PENSAR QUÈ CONTESTARIEU. EL DIJOUS EN PARLEM.
  1. Què en penseu d'aquest costum de celebrar el temps viscut?
  2. Creieu que som capaços de tenir i viure espais i temps de qualitat?
  3. Creieu que som capaços d'apreciar-los?
  4. Considereu que les actuals circumstàncies poden fer que canviem el nostre ritme de vida un cop passi el confinament?
  5. Penseu que només compten com a viscuts “les coses bones” que ens passen a la vida o també hauríem de considerar viscuts tots els altres moments que no són tan bons ni agradables?
  6. Què creieu que ens poden oferir aquests moments “no tan agradables” a la nostra vida, a la nostra persona?
  7. Pensa en alguns d'aquests moments no tan bons, ni agradables de la teva vida. Reflexiona sobre què has après d'ells.

3a ACTIVITAT: VISUALITZAR EL CURTMETRATGE “ EL CUENTO DEL CORDERO BOUNDIN”, LLEGIR LES PREGUNTES I PENSAR QUÈ CONTESTARIEU. EL DIJOUS EN PARLEM.



  1. Se sent el xai orgullós d'ell mateix?
  2. Què li passa quan li prenen la llana?
  3. Creus que la llana és tot el que li donava confiança?
  4. Què ens passa a nosaltres quan la nostra vida trontolla per algun esdeveniment dolorós?
El xai ha perdut la seva llana però al final es dona compte que, malgrat tot, pot continuar sent feliç. Pot continuar cantant, ballant,rient,,,perquè la vida continua!!

4a ACTIVITAT: ESCOLTAR LA CANÇÓ “ESCRIUREM”



ESPEREM QUE US HAGIN AGRADAT LES ACTIVITATS PROPOSADES.


                                                                        







TENIM UNA CARTA PER A TU!


Des de l'Ajuntament ens fan una proposta molt bonica per a acompanyar als avis i les àvies de les residències de gent gran de Castellar que, igual que nosaltres, s'han de quedar a casa i no poden rebre les visites dels familiars. Estar acompanyats és molt important i, no poder-nos veure, pot ser una situació molt difícil per aquells avis i àvies que viuen en les residències. Pot ser alguns de vosaltres us trobeu en aquesta situació, us enviem molta energia i amor!

Per tots aquests motius, des de l'Ajuntament ens han fet una proposta molt xula. En resum, es tracta  que pugueu enviar-vos cartes, dibuixos, poesies per e-mail amb un avi o àvia (sempre seria la mateixa persona) que viu en una residència. És un treball voluntari però demana compromís, és a dir, que, si us animeu a fer-ho, us heu de comprometre a escriure. També és imprescindible que expliqueu a casa que ho voleu fer i que en parleu amb els pares.
Us deixem tota la informació en aquest enllaç. Veureu que la carta la signa la Mercè Costa, la tècnica de l'ajuntament que coordina el projecte.

INFORMACIÓ PROJECTE - TENIM UNA CARTA PER A TU

                                                 

                                         3 cuentos sobre los abuelos para niños - Cuentos infantiles ...






ELS ROL DE GÈNERES EN ELS CATÀLEGS DE JOGUINES
Fa unes setmanes vam dedicar unes sessions d'educació en valors a observar els catàlegs de joguines per a observar els rols de génere i com, des de molt petits, sembla que hi hagi joguines que siguin pensades per a "nenes" i d'altres per a "nens". Això ens va portar a fer-nos molts reflexions que vam plasmar en uns murals. Mica en mica esperem que tots els infants es sentin lliures per a jugar a allò que més desitgin més enllà del sexe i gènere.
Aquí teniu les imatges:
LES JOGUINES


BANC DEL TEMPS
A la classe de sisè B vam dedicar una sessió a realitzar un "Banc del temps". Diverses persones van oferir el seu temps per a ajudar als seus companys a aprendre o a perfeccionar quelcom que volguessin aprendre. D'aquesta manera van sorgir tres grups:
- Classe de dibuix
- Aprenem a fer la roda!
- Técniques per a millorar en la resistència i la velocitat en l'atlestisme

Aquí teniu algunes imatges:
TOTS APRENEM DE TOTS!



CONTE LA VIDA DES DE L'AUTOBÚS

Aquí trobareu el conte que hem treballat a Educació en Valors:
CONTE LA VIDA DES DE L'AUTOBÚS

Cap comentari:

Publica un comentari